Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Dwlmusik.dk
Ejes af Dwlmusik
CVR-nr. 33744447
Engboulevarden 42
4800 Nykøbing F
Tlf. 30615031
Mail: Info@dwlmusik.com
Aftalerne indgås på dansk.
Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.dwlmusik.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.
Betaling og levering
Vi modtager betaling med Maestro, MasterCard, Mobilepay, VISA og bankoverførsel.Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet trækkes først, når varen afsendes.
Hvis du har bestilt flere varer,
og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare,
når varen afsendes.
Ved bankoverførsel er du ikke
beskyttet af indsigelsesordningen.
Priserne er angivet i danske
kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i
slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr,
afhængig af den valgte betalingsform.
Vi leverer varen 1-14 dage efter dit køb.
Vi leverer varerne med Post Danmark- GLS
Vi leverer til Danmark - Grønland- Færøerne.
Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dageFortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Sådan udnytter du fortrydelsesretten
Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til Dwlmusik Nykøbingvej 64 4840 Nr Alslev , Tlf. 30615031 Mailadresse: Dwlmusikshop@dwlmusik.com
Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Hvis du har købt flere varer hos
os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt
i én ordre. Bemærk, at du kun kan få en del af fragtomkostningerne tilbage.
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en
vare, skal du sende eller aflevere varen til Nykøbingvej 64, 4840 Nørre Alslev
uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du
ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne
inden udløbet af de 14 dage.
Varer kan ikke sendes pr.
efterkrav eller uden omdeling.
Du skal selv betale for
returnering af varen, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under
transporten.
Visse varer kan ikke returneres
med normal post. Dette gælder for: varer over 20 kg eks højtalere P/A anlæg. Udgifterne til returnering af disse varer
forventes højst at koste: 500,-DDk.
Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når du fortryder, refunderer vi
alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger
(det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har
valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som
vi tilbyder).
Hvis varen er værdiforringet,
fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi tilbagebetaler beløbet uden
unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato,
hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde
tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har
fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan
tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige
transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle
omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af
tilbagebetalingen
Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en evt.
forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad
der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den
fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på
samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug.
Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning,
dette har påvirket varens handelsmæssige værdi, må du regne med, at vi
fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke
længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet. Beløbet du kan
få tilbage afhænger således af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde
kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen
retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage
mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen
Du bør endvidere sørge for, at
varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen
for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt.
track and trace nummer.
Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Hvis du køber en vare, og der er
en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl - finder
købelovens regler anvendelse, når du handler hos os som forbruger. Du har 24
måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid (inden 2
måneder efter du har konstateret fejlen eller manglen vil altid være rettidig).
Få mere information på vores RMA side.
Hvis din reklamation er berettiget,
betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage
eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du kan også bruge vores reklamationsskema, som
du kan downloade her.
Hvis reklamationen er berettiget,
og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbage sendelse af varen, tilbagebetaler vi
dine rimelige fragtomkostninger.
Husk at varen altid skal sendes i
forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering
inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.
Varen sendes til:
Dwlmusik
Nykøbingvej 64
4840 Nr Alslev
Vi modtager kun pakker, som
sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du
vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Fortrolighedspolitik
Vi forstår og respekterer
vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om
kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at
implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail
adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredje part uden din
forudgående tilladelse
Vi har brug for følgende
oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og
mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de
personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Dwlmusik
og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en
række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne
behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne
formål.
Vi samarbejder kun med
databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en
tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på dwlmusik.dk
er Dwlmusik.
Du har ret til at få oplyst,
hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne
er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt
til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis
dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle
bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata
bliver behandlet i strid med lovgivningen.
Du kan skrive til os på:
Dwlmusikshop@dwlmusik.com
Oplysning om klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage
over dit køb, skal du kontakte (Dwlmusik( Dennis Hansen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan En
klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes
Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via
dette link.
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse dwlmusikshop@gmail.com.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres
kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Dwlmusik
Nykøbingvej 64
4840 Nr Alslev
E-mail: Info@dwlmusik.dk
Jeg meddeler herved, at jeg
ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om
følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den:
_______________________________
Forbrugerens navn:
______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse:
___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift:
_________________________________________
Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold
meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest
opdateret d. 22-06-2020